Week 7! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Vivian Iris Marlin Cura girls - WaarBenJij.nu Week 7! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Vivian Iris Marlin Cura girls - WaarBenJij.nu

Week 7!

Door: Vivian

Blijf op de hoogte en volg Vivian Iris Marlin

20 November 2012 | Curaçao, Willemstad

Bon dia allemaal!

En alweer is het tijd voor een nieuw reisverslag. In plaats van voor het weekend, alweer na het weekend! Ach, dan hebben we tenminste wat te vertellen! De week is rustig voorbijgegaan op kantoor. Het wordt steeds voller en voller, vandaag is er weer een nieuwe stagiair begonnen die ook op kantoor komt werken. Het is dus een drukke boel, waar we ons de ene keer beter kunnen concentreren dan de andere... We zijn blij dat we al wat extra dagdelen thuis mogen werken. Alleen is het erg jammer dat we nog steeds geen internet hebben in ons huis. We hebben natuurlijk ook pas 5 keer de huisbaas aangesproken, 34 keer over gebeld en 53 mails gestuurd... Het gaat allemaal op z'n Antilliaans dus! Het wespennest is ook nog steeds in volle glorie aanwezig, een huisgenoot is inmiddels al 4 keer gestoken. Als klap op de vuurpijl is ons gas op waardoor we bij de buren moeten koken. Het studentenleven is zwaar!

Om het wat te compenseren hebben we onszelf getrakteerd op een heel leuk weekend. Het begon donderdagavond met de toetjesavond. In twee-of drietallen maakten we een lekker toetje, waarna we deze uitstalden op de tafel. Iedereen kreeg een lepeltje en aanvallen maar! We hebben ons helemaal vol en misselijk gegeten aan monchoutaart, vlaflips, appelflappen, tiramisu en nog veel meer. Iedereen rolde rond en voldaan z'n bedje in.

Vrijdagavond was het poolparty bij Thijs. Hij vliegt vandaag weer terug naar Nederland, en als afscheid gaf hij een feestje in zijn privézwembad. Wat begon als een gezellig praatfeestje, eindigde in een dolle boel in het zwembad. We hebben het natuurlijk wel netjes gehouden, dus de foto's zijn te vinden op Facebook! Zaterdag was het tijd voor Sinterklaas. Een groep meiden van ons huis, waaronder Iris, is naar de intocht gaan kijken! Deze begon echter al om 8 uur 's ochtends. Omdat alles hier op z'n elfendertigst gaat, vertrokken ze pas om half tien. Helaas bleek bij aankomst dat de Sint al lang en breed weg was en er alleen nog wat pietjes te zien waren. Leuk weetje: De Sint was een wit geschminkte donkere man en een deel van de Pieten was rood, blauw of geel geschminkt.

In de middag was het tijd voor een supergave trip naar Klein Curaçao! Met een groep van twintig Berg Altenaërs, Iris ging niet mee omdat ze het romantische eiland graag met Remco wil zien, gingen we naar het Hilton, om daar op een speedboot van een half miljoen dollar te stappen. Deze boot was uitgerust met vier motoren die schijnbaar een heleboel pk's waard waren, de jongens werden helemaal blij. Na een praatje van kapitein Hans over de regels en veiligheid, was het tijd om te gaan! Marlin en ik zaten helemaal voorop de boot. Nou, de gemiddelde achtbaan is er niks bij! Het was echt supergaaf om de wind en het opspattende water in je gezicht te voelen en het eiland aan je voorbij te zien gaan. We moesten ons wel heel goed vasthouden, anders vlogen we van de boot af. We hebben het Spaanse Water en de villa's die daar staan bekeken en zijn langs een groot deel van de kust gevaren. Overal waar we kwamen moest er natuurlijk even getoeterd en gepatst worden! Het zag er natuurlijk wel leuk uit, een mooie boot vol met bikinibabes (en een paar surfdudes natuurlijk). Toen kwam de oversteek naar Klein Curacao. Onderweg heeft iedereen ingespannen het water in de gaten gehouden of er geen dolfijnen te zien waren. Helaas, op een paar vliegende vissen na hebben we niks gezien. Dit werd wel goed gemaakt toen we bij Klein Curaçao aankwamen. Al meteen zagen we een schildpad! We wisten niet hoe snel we het water in moesten komen om met ze te snorkelen. We hebben ruim de tijd gekregen om te snorkelen en Klein Curaçao te verkennen. Het eiland zelf was mooi, maar niet heel spannend. Er was niet veel te zien, maar een mooie achtergrond voor foto's is het zeker. Na een lekkere lunch te hebben gekregen gingen we weer terug. Onderweg kwamen we nog langs Zanzibar, waar we ons allemaal versierden met hoedjes en slingers en even een dansje deden. We hadden veel bekijks! Een eindje verder hebben we nog een YMCA-show opgevoerd voor dinerende mensen. We staan door een boel verschillende camera's vastgelegd!

Helaas was de superleuke middag toen alweer ten einde. We zijn weer netjes bij het Hilton afgezet en zijn toen doorgegaan naar Wilhelmina om nog een hapje te eten. Daar kwamen we de andere huisgenoten tegen, die zich een dagje tussen de rijkelui op Blue Bay hadden gevoegd. 's Avonds was er een carnavalsfeest in De Tijd. De jongens grepen hun kans en verkleedden zich als vrouw, hi-la-risch. Verder waren er twee Marietjes uit de Aristokatten, Adam en Eva, wandelende snorren en weet ik het wat. Voor een deel van de bootgangers was het echter al vrij vroeg einde verhaal, ook Marlin en ik zijn nog nadeinend vroeg ons bedje in gegaan.

Zondag was een ouderwetse luierdag op Cabana, het was weer erg warm. In de avond zijn Marlin en ik nog uit eten geweest, waar we hebben mogen aanschouwen hoe een katje een kakkerlak toetakelde... Ieuw. Daarna nog even naar Wet 'n Wild en toen naar bed! Maandag heeft Iris stage gelopen zodat ze eind deze week vrij is als Remco er is. Marlin en ik hebben met twee meiden illegaal (hihi) op het strand van Avila gelegen en zijn daarna Punda nog even ingegaan voor de nodige souvenirs en de Pontjesbrug. Deze brug besloot toen hij ons zag spontaan open te gaan, waardoor we er nog niet overheen hebben kunnen lopen. Ach, we hebben daar nog 3 weken voor!

Inmiddels zijn we alweer bezig met onze achtste stageweek, en het beroepsproduct begint al vaste vormen aan te nemen. Over twee weken vindt de presentatie plaats en we weten zeker dat het helemaal goed gaat komen. Nog even knallen, en dan komt de terugreis toch al wel weer akelig snel in zicht...

Liefs van de Curagirls

• 20 November 2012 - 20:00

Joke:

hoi meiden, weer zo'n jaloersmakend verslag! Wat doen jullie toch leuke dingen, hartstikke goed. Ik begin stiekem een beetje af te tellen, want ik wil mijn meissie wel graag weer een dikke knuffel geven! Liefs, Joke

• 20 November 2012 - 21:13

Simone Bakelaar-van Ettinger:

Hallo Vivian, wat een ontzettend leuk verslag is het weer!!
    Ik heb er van genoten, kan je nagaan, ik lees het alleen, jullie beleven het allemaal.
    En net als Joke ben ik ook aan het aftellen.
    Geniet nog maar van de laatste weken, alhoewel ik niet bang ben dat jullie dat niet doen.
    Liefs, Simone.

• 21 November 2012 - 19:38

Marloes Jansen:

hahahaha geweldig dit! ik heb besloten dat jullie hier maar gewoon blijven :)