Week 5! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Vivian Iris Marlin Cura girls - WaarBenJij.nu Week 5! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Vivian Iris Marlin Cura girls - WaarBenJij.nu

Week 5!

Door: Vivian

Blijf op de hoogte en volg Vivian Iris Marlin

02 November 2012 | Curaçao, Willemstad

Bon dia!

Time flies when you're having fun! En fun hebben we hier zeker. Afgelopen zaterdag zijn we met wat meiden uit het huis naar Cas Abou geweest. Dit scheen een heel mooi strand te zijn waar je goed kan snorkelen. Nou, een mooi strand is het zeker! Wit zand, helderblauwe zee en alles. Snorkelen hebben we helaas niet kunnen doen, het waaide erg hard waardoor het water troebel was. Jammer, geen vis te zien dus. Toen moesten we maar bruin bakken op het strand, wat voor zeven jonge meiden natuurlijk een vreselijke opgave is.

Zondag was het tijd voor de Grote Knip. We hadden ons laten adviseren dat de Grote Knip net wat meer toeristisch was dan de Kleine Knip. Wij daarheen karren, kaart op schoot en proberen de borden te lezen, voor zover deze er staan. Dit ging opvallend goed voor drie vrouwen! Helaas zijn we gestruikeld bij de finish. Nee, we werden getackeld! Op de kaart staat heel duidelijk Grote Knip en Kleine Knip, zelfs de borden gaven 'Knip' aan. Op de plaats van bestemming konden we echter kiezen uit Playa Kenepa Chiki en Playa Abou... Na het grondige bestuderen van de kaart bleek dat we toch goed zaten, maar dat de lokale bevolking het leuk vond om toeristen te pesten door de stranden bij de Knips anders te benoemen en dit nergens duidelijk aan te geven.

Ach, we waren er. Het uitzicht bij de Grote Knip is adembenemend. De zee gaat over van helderblauw naar diepblauw, erg mooi om te zien. De zee was wederom niet strak, maar een heus golfslagbad. Er was bijna geen strand meer over, de gemiddelde Nederlandse vloed is er niks bij. Toen we onze handdoek op een leeg stukje strand wilde leggen, kwam er een dikke Amerikaan hoofdschuddend langs: "Not a good idea". Hij wees op het zand naast ons, en al snel was duidelijk dat het stuk waar wij onze dierbare spulletjes wilden achterlaten elke vijf minuten overstroomde. We moesten het maar hogerop zoeken. Met onze noodles zijn we toen de woeste zee gaan trotseren. Dit was eigenlijk best leuk, tot we na een tijdje hartstikke misselijk waren. Lekker zonnen op het strand zat er niet in, we lagen tussen de prikplanten en rode mieren. Na een uurtje hadden we het al weer gezien, snorkelen zat er echt niet in met zo'n ruige zee.

Wij weer door naar de Kleine Knip. Dit kwam eigenlijk wel goed uit, zo hoefden we maar één keer dat stuk te rijden en zagen we allebei de Knips. De Kleine Knip was net zo wild als de Grote, geen gesnorkel dus, maar hier konden we wel lekker liggen op schoon zand. We gingen weer op tijd naar huis, want 's avonds hadden we een afscheidsetentje van twee huisgenoten. Heerlijk gegeten bij Wilhelmina, om vervolgens door te gaan naar....

Project X Curaçao! Jaja, we gingen het beleven hoor! Het eerst helderblauwe chloor, ik bedoel water, werd na toevoeging van verschillende soorten dranken en (wij denken) plasjes steeds troebeler. Dat mocht echter de pret niet drukken! Ook het onbeperkt drinken droeg hier aan bij. Het was een erg goed feestje waarbij niks te gek is. Helaas is een zwembad i.c.m. alcohol een perfecte plek voor ongelukken. Marlin heeft dit ervaren. Ze werd half het water in gesleurd, maar doordat ze zich niet goed af kon zetten viel ze met haar knie op de rand van het zwembad. Dit doet natuurlijk hartstikke pijn, dus meteen ijs erop en naar de EHBO. Daar deelde de dienstdoende troela vrolijk mede: 'Ik kan hier niet zoveel mee met mijn EHBO-kist'. Nou, daar konden we het mee doen. Toen maar naar huis gegaan en gaan slapen. Het gaat inmiddels gelukkig de goede kant op met Marlins knie, ze kan er elke dag beter op lopen dus er is niks ernstigs aan de hand.

Tussendoor vinden we zowaar ook nog tijd om stage te lopen. Je zou het bijna vergeten. Het is altijd een gezellige drukte op kantoor, soms zitten we met z'n tienen om de tafel. Het gaat met de opdracht zeker de goede kant op. We zijn alle drie druk bezig met interviewen, observeren, informatie verzamelen, vergelijken en tabellen maken. We zijn momenteel bezig met het afronden van het eerste deel van het beroepsproduct, wat betekent dat we goed op schema liggen. Voor vanavond hebben we ook wat leuks op de planning staan: een personeelsuitje! We gaan met alle medewerkers en stagiaires van Joy Curaçao keramiek beschilderen bij Polka Dots. Wij hebben er zeker zin in, kom maar op met die mokken!

Ayo en een brasa van ons voor jullie!

Marlin, Iris en Vivian

• 04 November 2012 - 21:48

Simone Bakelaar-van Ettinger:

Wat een leuk duidelijk verslag is het weer, goed gedaan Vivian.
    Ik zat het met een lach op m'n gezicht te lezen.
    (Behalve natuurlijk bij het ongelukje van Marlin).
    Was ik ook maar weer student, kon ik ook stage gaan lopen op Curacao.
    Ik kijk weer uit naar het volgende verslag,
    liefs van Simone (mama van Vivian).

• 06 November 2012 - 16:44

Joke:

lieve meiden, wat zijn we weer blij met dit fijne verslag! liefs, Joke